USTEC·STEs, STEPV i STEI ens oposem al tancament de RTVV

L’STEI, l’STEPV intersindical valenciana i l’USTEC·STEs ens s’oposem a les pretensions del president Fabra de tancar RTVV. La resposta de Fabra a la sentència del TSJCV que declara nul l’ERO és pròpia d’un autoritarisme tercermundista i no d’un estat de dret. Els Sindicats considerem que el govern de la Generalitat valenciana ha d’acatar la sentència i apostar per una RTVV pública, en valencià i de qualitalt i no per tancar-la. Aquesta mesura és semblant a la que va fer el govern Bauzá a les Illes Balears, dia 6 de setembre passat, quan no va acatar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears que els suspenia el calendari d’aplicació del TIL pel curs 2013-2014 i publicava al BOIB un Decret Llei per no complir la sentència. Una mangarrufa i una jugada bruta del govern que ha creat molta indignació social i fins i tot ha creat divisió interna dins el propi partit popular de les Illes.

STEI Intersindical i USTEC STES  fem suport als treballadors i treballadores acomiadats a Canal 9 i expressem el nostre  suport a la crida que fa l’STEPV Intersindical valenciana al conjunt de la societat del País Valencià, a mobilitzar-se de manera ferma i massiva per impedir aquest cop a la democràcia, a la llibertat d’expressió, a l’estat de dret, als drets de les treballadores i treballadors de RTVV i del conjunt de la societat valenciana.

Per als nostres sindicats –STEPV, STEI i USTEC·STEs-, si se consuma el tancament de RTVV, el president Fabra i tot el seu govern hauran traspassat totes les línies roges i haurien de presentar la seva dimissió immediata en no representar la majoria social valenciana que aposta pel manteniment de RTVV.

Finalment, Intersindical Valenciana, STEI illes Balears i USTEC·STEs , anunciem que lluitarem en tots els àmbits que tenim al nostre  abast per impedir aquesta indecència i malifeta i per continuar treballant per uns mitjans de comunicació públics i en català, la llengua pròpia del nostre territori, en compliment dels drets que ens reconeix la Carta Europea de les llengües regionals i minoritàries signada i ratificada per l’estat espanyol.