No a la privatització del Servei d'Ocupació

Les Marxes de la Dignitat han convocat pel dia 30 d’abril accions de protesta a les oficines de treball de tot l’estat per senyalar l’atur com un dels efectes de les polítiques antisocials del govern.

La Intersindical Alternativa de Catalunya, com a integrant de les Marxes de la Dignitat, participarà activament en la convocatòria a les oficines del SOC, i anima a secundar-la per expressar el rebuig a la situació laboral, social i econòmica que sofrim.

Les Marxes de la Dignitat hem acordat que la primera acció de continuïtat del 22M sigui una jornada de lluita contra l’atur massiu. Hi ha més de sis milions de raons per aquesta mobilització. Som més de sis milions de persones a tot l’estat espanyol les que estem sofrint el drama de l’atur. La meitat no rebem cap prestació i un milió i mig percebem el ridícul ajut de 426 €.

L’atur massiu és la demostració palpable de la ineficàcia d’un sistema, el capitalisme, que només afavoreix els interessos dels poderosos i d’unes polítiques fracassades, les de la Troika, que tan sols tenen cura pels bancs i castiguen les persones.

L’última reforma laboral, presentada a so de bombo i platerets com la solució, ha resultat un desastre per a la creació d’ocupació. Cada minut es destrueix un lloc de treball, i el que es genera és precari, és l’expressió gràfica del fracàs absolut de les polítiques neoliberals.

No ens enganyem. La reforma laboral va associada a un conjunt d’atacs contra les conquestes i els drets de la majoria social. La retallada de les pensions, la reforma de l’administració local, la reforma educativa, el desmantellament de les ajudes a les persones dependents, el pagament del deute, l’augment de l’edat de jubilació, la destrucció dels serveis públics de sanitat, justícia o educació, la pèrdua de poder adquisitiu, l’esclavitud hipotecària, la precarietat laboral, els desnonaments, la involució en la política d’igualtat... formen part d’una brutal ofensiva contra els de sota, contra la classe treballadora, contra la ciutadania, contra el poble.

Una ofensiva que busca robar-nos drets per engruixir els seus beneficis i els seus comptes en els paradisos fiscals. Prova d’això és que, des que va petar la crisi, ha crescut el nombre de persones milionàries, mentre el nombre de persones en pobresa severa s’ha doblat.

Davant d’aquest escàndol, la resposta del poder establert sempre és la mateixa: la repressió, que busca criminalitzar la protesta social davant dels excessos dels governs. Una repressió que vam viure especialment a la jornada del 22M i els dies següents. Una criminalització executada des de tots els àmbits, inclosos els mitjans de comunicació oficials, i desplegada com a cordó sanitari per tractar d’impedir que la població s’afegeixi massivament a la lluita.

A més, volem recordar a dos companys que estan patint injustament la repressió i la presó. Miguel, de 20 anys, i Ismael, de 18. Dos joves innocents que estan sofrint en pròpia pell la repressió brutal d’aquest govern que, amb la seva Llei Mordassa i les conspiracions parapolicials, pretén convertir la mobilització ciutadana en un conflicte d’ordre públic.

Aquesta és una mobilització pel treball digne, contra el pagament del deute, per la renda bàsica, pels drets socials, per les llibertats democràtics, contra les retallades, la repressió i la corrupció, per una societat de dones i homes lliures; és un acte contra un sistema, un règim i uns governs que els agredeixen i que no ens representen.

La dignitat segueix al carrer exigint PA, TREBALL I SOSTRE

BARCELONAhttp://www.sepe.es/direccionesytelefonosWeb/ActionBuscarDireccionesytelefonosProvincias.do?provincia=08

TARRAGONAhttp://www.sepe.es/direccionesytelefonosWeb/ActionBuscarDireccionesytelefonosProvincias.do?provincia=43

LLEIDAhttp://www.sepe.es/direccionesytelefonosWeb/ActionBuscarDireccionesytelefonosProvincias.do?provincia=25