Més de 120.000 persones clamen per una escola en català i a desobeir la Llei Wert

Més de 120.000 persones es van aplegar ahir al Passeig de Sant Joan de Barcelona convocades per Som Escola. A la capçalera van ser-hi presents la Catalunya Nord, La Franja, el País Valencià, les Illes i el Principat, a més de 43 entitats que configuren la plataforma Som Escola, com Òmnium Cultural, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, l’Assemblea Nacional Catalana i La Bressola, entre d’altres. Gent d’arreu dels Països Catalans han reivindicat l’escola en català reclamant la insubmissió front la LOMCE.

Milers de persones, entre elles molts infants, van reivindicar de forma festiva una escola en català ENRIC CATALÀMilers de persones, entre elles molts infants, van reivindicar de forma festiva una escola en català ENRIC CATALÀ
La marea verda de Som Escola va omplir ahir els carrers de Barcelona amb samarretes en defensa d’una educació digna sota el lema “Per un país de tots, decidim escola catalana”. Al llarg de la manifestació han destacat pancartes de solidaritat amb la vaga de fam de Jaume Sastre, gegants, capgrossos i missatges de suport a les represaliades contra el desallotjament de Can Vies. El so de la colla tabalera La Vella de Gràcia va fer d’acompanyament durant tot el recorregut, que va culminar al passeig Lluís Companys, davant el Parc de la Ciutadella.

La lluita contra el TIL a les Illes Balears, l’oposició al tancament de línies al País Valencià i el rebuig a la LOMCE, així com l'oposició a les retallades i les privatitzacions, han confluït en la convocatòria d’avui. No ha faltat la presència de l’Assemblea Groga reivindicant una educació popular i democràtica, alhora que s'exigia la dimissió de la consellera d’educació Irene Rigau per la pròpia aplicació de la LEC i no tenir una posició més contundent davant la legislació educativa que pretén aplicar l’Estat espanyol.

A dos quarts de cinc de la tarda s’ha fet una convocatòria prèvia al carrer Consell de Cent cruïlla amb Viladomat, per formar un bloc crític, on han participat les organitzacions de l’esquerra independentista, l’Assemblea d’Estudiants Progressistes i l’Assemblea Groga. Al bloc s'ha fet notar també una postura crítica i contundent contra la LEC, al considerar-la un projecte inacceptable per elitista i mercantilitzador de l’ensenyament.

La jornada s'ha viscut en tot moment com una reivindicació festiva. Infants, joves i persones adultes han concorregut enèrgicament entre càntics independentistes en la convocatòria més massiva de la història per la defensa de l’educació catalana. Sobre l’escenari, la presidenta d’Òmnium, Muriel Casals, ha llegit un parlament on ha exposat la situació de la llengua als Països Catalans i ha clamant a desobeir la Llei Wert en el proper curs acadèmic. En acabar, s’han pogut veure actuacions musicals de Macedònia i Lax n’Busto, entre d'altres.

De: LaDirecta