Saif detingut

Ahir a la tarda la policia secreta egípcia va procedir al segrest de 5 persones en una cafeteria de El Caire. Entre els segrestats hi ha 3 activistes humanitaris internacionals; un d’ells, en Saif Abukeshek, català-palestí, és afiliat i activista de la nostra confederació sindical i portaveu de la Marxa global a Gaza.

La nostra organització ha difós el següent comunicat:

Afiliats IAC detinguts a Egipte

La Marxa Mundial a Gaza exigeix la llibertat immediata dels humanitaris segrestats, colpejats i detinguts per la policia secreta egípcia. Entre elles Saif Abukeshek, coordinador internacional, coordinador de la campanya estatal i membre del sindicat IAC. 

El Caire, Egipte – Estem profundament preocupats per l’escalada continuada de detencions il·legals contra persones vinculades a la nostra missió pacífica. Malgrat la coordinació amb les autoritats egípcies, el respecte per les lleis locals i regionals i l’anunci oficial que ja no es planifiquen més accions a Egipte, les autoritats han intensificat la repressió, detenció i abús contra les persones de la Marxa.

El lideratge de la Marxa i els participants seguiran respectant les lleis egípcies fins la seva sortida d’Egipte. Per tant, demanem a les autoritats egípcies que no segueixin agreujant la situació, que alliberin a totes lespersones detingudes i que permetin a totes les participants a la Marxa retornar, sans i estalvis, a les seves llars.

En els darrers dies, agents de paisà, sovint sense identificar-se, han tret per la força a participants d’habitacions d’hotels, cafès, botigues i carrers, sense motiu ni explicació.

Ahir, aproximadament, a les 16:30h, 5 persones van ser segrestades per la policia secreta mentre estaven assegudes en una cafeteria a El Caire. Entre els segrestats hi ha 3 activistes humanitaris internacionals: Jonas Selhi (Noruega), Huthayfa Abuserriya (Noruega) i Saif Abukeshek (Catalunya/Palestina).

Als tres els van tapar els ulls, van ser esposats, interrogats i brutalment colpejats. Segons Jonas, a qui es vapermetre realitzar una trucada breu des de la custòdia policial, els segrestats van ser sotmesos a violents interrogatoris. Jonas va informar que Saif, ciutadà espanyol d’origen palestí, va ser objecte de maltractaments especialment greus. Actualment encara no se sap on es troba i Saif està en parador desconegut. Tampoc s’ha confirmat l’estat de dos ciutadans egipcis.

Jonas i Juthayfa van ser traslladats posteriorment al centre de detenció de l’aeroport de El Caire. No s’han presentant càrrecs formals contra ells. Esperem i instem a que siguin posats en llibertats sans i estalvis. Mentre que Saif Abukeshek segueix detingut i incomunicat.

Demanem a les autoritats egípcies que mantinguin el seu compromís declarat amb la llibertat del poble palestí i posin fi a les seves tàctiques il·legals i abusives contra defensors pacífics.

També demanem a les autoritats egípcies que posin immediatament en llibertat al nostre company Saif Abukeshek i a tota la resta de persones participants a la Marxa detingudes, i que es permeti a tothom tornar sans i estalvis a les seves llars.

En Saif és afiliat a la IAC I ha participat a la conferència de la Coalició Global Contra l’Ocupació de Palestina que va tenir lloc a Istanbul aquest hivern en representació de l’organització. A Catalunya ha denunciat el genocidi i l’ocupació que l’estat d’Israel ha practicat durant els darrers anys. Durant molts de temps ha estat la cara visible al nostre territori de Palestina i és membre destacat de la Comunitat a Catalunya. Un activisme que l’ha portat a ser referent de la causa Palestina i que sempre ha tingut el suport de la IAC.

Sempre des del pacifisme i des de l’activisme, Saif ha estès ponts entre les organitzacions sindicals de la IAC i la Unió de Comitès Obrers Palestins amb qui hem col·laborat per portar ajuda humanitària, sobretotmenjar i aigua, al Camp de Refugiats de Jabalia fins al tancament de les fronteres per part de l’estat d’Israel.

Instem a les persones de tot el mon que actuïn, trucant, avui mateix, a l’ambaixada egípcia del seu país iexigint l’alliberament de les persones detingudes que participaven a la Marxa a Gaza i el retorn segur de totes les persones que intenten sortir pacíficament del país.

Milers de persones es van unir a aquesta crida pacífica i internacional per posar fi al setge a Gaza, defensar l’accés de l’ajuda humanitària i acabar amb el genocidi. Les persones humanitàries participantsa la Marxa no són una amenaça: han acatat les lleis egípcies locals i el seu únic objectiu es posar fi al patiment a Gaza. Els nostres objectius coincideixen amb els objectius diplomàtics declarats per Egipte de posar fi al setge il·legal a Israel i d’aconseguir un alto al foc permanent a Gaza. La repressió de la marxa i dels treballadors humanitaris de la Marxa és innecessària i contraproduent per a Egipte. Instem que es posi fi de manera immediata a aquesta repressió i seguim compromesos amb la defensa pacífica de la vida, la dignitat i la justícia per a Palestina.

Intersindical alternativa de Catalunya – IAC