Feminismes i treball sexual

La IAC va organitzar, el passat dimecres 14 de gener, a les 7 del vespre, al centre cívic Barri vell de Girona, amb el suport de l’ajuntament, la xerrada Feminismes i treball sexual, amb Georgina Orellano com a principal ponent.

La iniciativa s’inscriu en un context creixent d’interès social i polític pels debats sobre gènere, drets i justícia social, buscant fomentar una participació crítica de la ciutadania en qüestions complexes i sovint controvertides.

La trobada va suposar un espai de diàleg obert per analitzar les diferents mirades feministes sobre el treball sexual, posant al centre les experiències, demandes i drets de les persones que l’exerceixen. Entre els objectius del debat: qüestionar els discursos hegemònics, visibilitzar realitats sovint silenciades i promoure una mirada inclusiva dins dels feminismes.

La jornada va servir també per a la presentació del llibre Puta feminista, història d’una treballadora sexual de la ponent G. Orellano. Activista i referent internacional en la defensa dels drets de les treballadores sexuals, Orellano, és una veu destacada en els debats contemporanis sobre feminisme, drets laborals i autodeterminació, i ha participat en nombrosos espais de reflexió a escala europea i llatinoamericana.

L’acte es va desenvolupar des d’una perspectiva anticapitalista i de classe; i va tractar una realitat que, malgrat ser polèmica, no podem obviar. La convocatòria va reunir una cinquantena de persones que van poder intervenir i preguntar.

Georgina Orellano, autora del llibre “Puta feminista, història d’una treballadora sexual”

 

 

  Subscriu-te al Telegram de la IAC