El 8 de març! El de 1909 va néixer Beatrice Shilling, filla d’un carnisser de de Waterlooville, Anglaterra. Només amb 14 anys va comprar una moto que va modificar, aquesta experiència la va decidir de dedicar-se a la enginyeria.
Va treballar tres anys instal·lant cables i generadors per una companyia elèctrica, fet que la va animar a estudiar a la universitat de Manchester, on va obtenir el títol enginyera elèctrica el 1932 i, una any més tard, el màster en mecànica i es va dedicar a la recerca.
Shilling va ser una gran pilot de motos, va participar en divereses curses la decada dels anys 30, aconseguint superar pilots professionals del circuït britànic. Amb la seva Norton M30 va aconseguir fer una volta al circuït de Brooklands a 106 miiles per hora (171 km/h), esdeveniment pel que va ser permiada amb l’Estrella d’or.
El 1936 va ser reclutada per la “Royal Aircraft Establishment” (RAE), l’agència de recerca i desenvolupament de la RAF (Royal Air Force).
El 1940, durant l’ofensiva alemanya de la 2a Guerra mundial de les batalles d’Anglaterra i França, es va detectar una falla en el motors Rolls-Royce Merlin utilitzats pels avions Hurricane i els Spitfire, que constituïen les ales de caça més importants del Regne unit. Aquesta falla, podria haver estat fatal pels interessos britànics donant una superioritat armamentista a l’aviació nazi, ja que en determinades maniobres de combat aquest motors, fallaven: el estrictor RAE. L’orifici de Tilly (sobrenom de Beatrice Shilling) va ser una solució senzilla per aquest problema, una petita volandera que es podia instal·lar als carburadors. Va permetre evitar haver de retirar els avions del servei per a realitzar una modificació complexa; mantenint-los durant l’actuació de manteniment operatius pel combat, en un moment de la guerra on tots els avions i pilots eren imprescindibles en la defensa de les illes britàniques.
Després de la guerra aquesta enginyera va treballar en projectes de míssils i en millores de l’aterratge d’avions sobre pistes mullades. La universitat de Surrey la va anomenar doctora honoris causa.

Eagle MkI de Dan Gurney
Ella i la seva parella (George Naylor) van competir en carres de cotxes, tant com a pilots com a mecànics. Entre els cotxes amb els que va competir i havia un Lagonda Rapier, un Austin-Healey i un Sebring Sprite. El 1967 va col·laborar amb el pilot Dan Gurney, dels estats units, per resoldre problemes de les mecàniques del seu Fórmula 1.
Beatrice sempre va rebutjar la idea de que les dones poguèssin ser inferiors al homes en matèries tècniques o científiques, els seus companys de feina la consideraven una flamant pionera en l’alliberament de les dones.

Segueix-nos, també, pel canal de Telegram!
Publicacions previstes:
-
-
-
-
- 27/2/25 Nachthexen, les bruixes de la nit
- 28/02/25 Una Ventafocs ameríndia: Malintzin
- 3/3/25 “Les Rescluses”
- 4/3/25 Tilly, l’aeronàutica motorista
- 5/3/25 Agustina Saragossa i Domènech
- 6/3/25 Marietta
- 7/3/25 Maria Antònia Simó
-
-
-